IAB Spain ha publicat la desena edició de l’estudi anual sobre la penetració i l’ús de la població a xarxes socials a l’estat espanyol.

Un 85% dels internautes d’entre 16 i 65 anys utilitzen les Xarxes Socials, la qual cosa representa més de 25,5 milions d’usuaris al nostre país.

L’estudi confirma que Whatsapp passa a ser la xarxa amb més usuaris. Tot i que no hi ha diferències significatives, Whatsapp està per sobre de Facebook, que manté el mateix valor que l’any anterior.

WhatsApp es posiciona com la xarxa més ben valorada entre els seus usuaris, seguit de Youtube i Instagram. També millora la valoració de Linkedin, Facebook i Twitter, tot i que segueixen per sota de la mitjana de valoració.

Usuaris i freqüència d’ús

Pel que fa a l’evolució de les xarxes, Instagram és la xarxa que puja més en usuaris, un 49% respecte a l’any anterior. Actualment, els usuaris visiten 3,7 xarxes socials diàriament (de mitjana). Pràcticament, una xarxa social menys que el 2018.

Instagram destaca per ser de les top xarxes que més han augmentat la freqüència de visita encara que WhatsApp i Facebook són les dues Xarxes Socials amb més freqüència d’ús. En creixement destaca també Youtube i per contra Twitter baixa la freqüència.

Ús de les xarxes

L’ús principal de les Xarxes Socials continua sent “social” (xatejar / enviar missatges, veure què fan els teus contactes).

  • El xatejar / enviar missatges va lligat a WhatsApp i Telegram
  • Veure Videos / Música continua sent una activitat destacada a causa de la força de YouTube.
  • Augmenta el fet de conèixer gent i fer nous amics, com ja passava el 2018.

 

Per dispositiu …

El mòbil segueix sent el principal dispositiu d’accés a xarxes socials (95%) amb nivells molt semblants a l’anterior edició de l’estudi. De totes maneres, l’ordinador és usat també de forma generalitzada.

  • Mòbil: La connexió comença aviat, a les 8:30, i va creixent al llarg del dia, sent la franja de 16:00 a 00:30 a la que més s’utilitza el mòbil per visitar les RRSS.
  • Ordinador: L’ús de xarxes socials mitjançant aquest dispositiu s’accentua a partir de les 16:00, especialment entre 20:30 i les 00:30.
  • Tablet: L’ús de xarxes socials mitjançant aquest dispositiu s’accentua a partir de les 16:00, tot i que ja és molt residual seu ús.

 

Relació amb les marques

Disminueix el seguiment de marques en Xarxes Socials. En 2019 un 72% declara ser seguidor d’una marca (vs el 81% de 2018) i també es redueix la seva intensitat: el 31% vs el 39% de 2018. Però per a un 31% dels usuaris que una marca tingui perfil a Xarxes és sinònim de confiança.

Segons l’estudi, la publicitat a les xarxes socials no genera molèsties, especialment entre els més joves. Si és personalitzada és ben rebuda i compleix amb les expectatives dels usuaris.

Per a un 55% dels usuaris, les Xarxes Socials són una font d’informació més i és per això que participen de forma activa mitjançant comentaris. La meitat dels usuaris declara que les Xarxes Socials han influït alguna vegada en el seu procés de compra.

Whatsapp Business, la nova aposta en ascens

Un 46% de les organitzacions ja utilitzen WhatsApp Business. Principalment l’ús és per aclarir dubtes dels clients, gestionar comandes i enviar publicitat.

ProMent Web Solutions monitoritza i elabora el contingut per a les xarxes socials dels clients de manera que puguin dedicar-se a la seva tasca diària sense desatendre la seva presència online i alhora per treure el màxim partit als seus perfils. Consulta amb els nostres experts quines són les teves necessitats i com podem ajudar-te.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
/* Estilos para menú plegable móvil Divi */ /* JS para menú plegable móvil Divi */